Geert-Jan Blommers – het gezicht van SieMatic in nieuwbouwprojecten - geeft het stokje door...

Geert-Jan Blommers – de man die jarenlang verantwoordelijk was voor de marketing en promotie van SieMatic in nieuwbouwprojecten – heeft het stokje doorgegeven.

Hij heeft in de afgelopen jaren absoluut niet stilgezeten en de Coronacrisis te weten ombuigen naar nieuwe kansen voor het merk SieMatic. ‘Gedwongen’ thuiswerken heeft ervoor gezorgd dat Geert-Jan de projectenbusiness m.b.t. SieMatic écht eigen heeft weten te maken. Na echter vierhonderd Teams-gesprekken te hebben gevoerd en een ontelbaar aantal brochures te hebben gecreëerd, heeft Geert-Jan voor eens en voor altijd zijn SieMatic-laptop dichtgeklapt. Een hoofdstuk dat nu officieel is afgesloten – tijd, voor een nieuw begin!

Maar laten we nu juist even terug in de tijd gaan...

De historie van Geert-Jan bij SieMatic

Het keukensprookje van Geert-Jan begon namelijk al toen hij op z’n 22/23-jarige leeftijd ging werken bij een keukenbedrijf dat SieMatic verkocht. Geert-Jan is daar destijds begonnen als bedrijfsleider en in deze periode heeft hij ook de voormalige directeur van SieMatic leren kennen, de heer van der Dussen. Velen jaren later las Geert-Jan in een advertentie in het Keuken & Interieur Magazine dat er een nieuwe dealermanager werd gevraagd bij SieMatic. Geert-Jan heeft deze kans met beide handen aangepakt en heeft zich vervolgens vijf jaar lang beziggehouden met het begeleiden van keukendealers (met alle ins- en outs) voor Zuid-Nederland. Ook acquireerde hij naar eventuele nieuwe relaties, wat hem erg aansprak: hier later meer over. Bij zijn positie als dealermanager ging het erom dat er faciliteiten werden aangeboden aan dealers zoals marketing, opleidingsprogramma’s en dat dat winkel in verkoop ondersteund werd. Tevens moest de showroom er overal uiteraard netjes bij staan en vormde Geert-Jan een sparringpartner voor de dealer/ondernemer. Hierbij werden de wensen van de dealer in acht genomen en bleef Geert-Jan zich afvragen wat er nog verbeterd en toegevoegd kon worden. Er werd echt gefocust op de samenwerking tussen de betreffende winkel en het merk SieMatic.

Vervolgens draaiden de rollen zich volledig om voor Geert-Jan. Na zich vijf jaar lang te hebben beziggehouden met het onderhouden van het bestaande netwerk, rolde hij namelijk in de projectenbusiness, waarbij het juist van belang was om nieuwe mensen te treffen. Geert-Jan is weleens meegegaan met de voormalige manager om eens te zien wat deze business inhield. Hieruit bleek al de interesse voor deze tak en bleek Geert-Jan zijn passie te liggen: ‘’De professionele markt is veel dynamischer in acquisitie. De dynamiek van nieuwe mensen en wegen, dit spreekt mij het meeste aan. Vooral de diversiteit aan interacties.’’ – aldus Geert-Jan.

Zoeken naar nieuwe contacten, dat is echt de passie van Geert-Jan en dit is dan ook wat hem het beste ligt. ‘’Ik ben een pionier in hart en nieren.’’ Hij noemt zichzelf een bruggenbouwer. Geert-Jan heeft door de jaren heen zijn rol echt eigen weten te maken en weten te verbeteren, doordat hij is gaan inzien wat de vraag is van de professionele markt. Hij heeft geprobeerd als merk zijnde de juiste invulling te geven aan de markt. Niet alleen als keuken, maar ook als ondersteuning in de marketing van nieuwbouwprojecten. SieMatic Nederland heeft veel ervaring op het marketingvlak en als merk zijnde. Dit is Geert-Jan gaan projecteren. ’’We kunnen niet alleen mooie keukens maken, maar we kunnen nog veel meer bieden’’.

Waar Geert-Jan vooral trots op is, is dat er meer synergie is gecreëerd met de professionele markt. Ook is de synergie van het merk SieMatic verbeterd. Hiermee wordt het in kaart brengen van de meerwaarde van de keuken in de professionele markt bedoeld. Een professionele ondernemer wil graag iets vertellen en laten blijken dat zij een hoog afwerkingsniveau hebben van hun project. SieMatic ontwikkelt vervolgens exposure voor hen om hun project aantrekkelijker te maken. Ze mogen bovendien ook gebruikmaken van onze databank. We hebben veel beeldmateriaal en teksten ter beschikking. De kracht van het merk SieMatic biedt zo vervolgens meerwaarde aan de nieuwbouwprojecten. Het gaat hierbij om de filosofische manier.

Geert-Jan heeft zodoende een concept ontwikkeld: Samen op zoek naar de woningkoper. Waar men vroeger op pad ging met een verdienmodel, wordt nu vanuit de kracht van het merk gedacht. Rekenen wordt overgelaten aan de dealer. Geert-Jan zijn rol was vooral het promoten van het merk en het product en de USP’s van het merk te verkondigen. Het merk geeft een gevoel en dit wordt vervolgens ergens mee geassocieerd. Geert-Jan heeft het merk SieMatic en diverse nieuwbouwprojecten te weten samenbrengen.

De toekomst van SieMatic in nieuwbouwprojecten en de woningmarkt

We hebben Geert-Jan gevraagd hoe hij SieMatic in nieuwbouwprojecten in de komende tijd ziet ontwikkelen. Hij verwacht dat er nog meer gewerkt zal worden aan de synergie: nog completere brochures, verbeteringen op websites en nog meer exposure laten zien. De combinatie van merk en project zal volgens hem nog sterker worden en het onderscheid tussen andere projecten in dezelfde omgeving zal nog duidelijker worden.

Een mooi voorbeeld van een project van hoe het er in de toekomst uit kan zien, is volgens Geert-Jan ‘Park de Velst’ in Heemskerk.

Het gaat volgens Geert-Jan aansluitend vooral om eerlijke communicatie. ‘’U hoeft niets, maar u mag. U heeft een mooi huis en aansluitend hebben wij u een mooie keuken te bieden, van SieMatic’’. Eerlijke transparante communicatie naar de woningzoeker toe. Zo moet het zijn.

Wat de woningmarkt betreft, hierin zal volgens Geert-Jan altijd de afspiegeling van luxe, midden en laagsegment blijven bestaan. Wij bij SieMatic, bedienen bij voorkeur het marktsegment met de tweekappers, luxe appartementen en vrijstaande woningen. De conjunctuur zal altijd omhoog en omlaag blijven gaan. Geert-Jan: ‘’Door middel van goede communicatie zorg je voor betere conversie. Eerlijk, transparant en mooi’’. Advies van Geert-Jan voor B2B markt: ‘’Je moet key zijn wanneer er sprake is van zowel hoogconjuctuur als laagconjuctuur. Bezig blijven, waakzaam blijven en blijven innoveren. Blijven geloven in je doelgroep. Je moet sterk zijn in je doelgroep en dit ook verkondigen’’.

 

Enkele highlights van Geert-Jan van zijn tijd bij SieMatic

Een moment dat Geert-Jan het echt bij is gebleven van zijn tijd bij SieMatic, was de nieuwe productlancering van de S1 in Keulen. Alle technieken en innovaties die op dat moment ter beschikking waren, werden verwerkt in een mooie show. Vervolgens kwam plotseling de financiële crisis om de hoek kijken, waardoor de hele wereld op z’n kop stond. Zoiets vergeet je natuurlijk niet snel. Een ander moment dat Geert-Jan echt is bijgebleven, was de opening van de Flagship Store in Amsterdam. Inmiddels zit SieMatic er al zeven jaar en de showroom ziet er natuurlijk prachtig uit. Verder vond Geert-Jan het vooral indrukwekkend om zelf te gaan ‘retailen’ en vond hij het interessant om te zien dat veel aannemers/projectontwikkelaars zelf de retail zijn gaan beheersen.

Inmiddels zitten er 22 dynamische jaren bij SieMatic op voor Geert-Jan en is het tijd om te gaan. Wat Geert-Jan het meeste zal gaan missen aan zijn functie bij SieMatic? Dat is de spanning en dynamiek die het acquireren naar nieuwbouwprojecten met zich meebracht. Wat wij bij SieMatic in ieder geval zeker weten is dat wij de sprankelende, maar ook vooral gezellige persoonlijkheid van Geert-Jan, ontzettend zullen missen.

Geert-Jan, bedankt!

Wie u nu mag contacteren voor informatie/mogelijkheden in nieuwbouwprojecten?

Rainier Zweep

Directeur
T 31 (0)6 502 360 80
r.zweep@siematic.nl